Další diety slavných pod drobnohledem

Dietou se rozumí změna stravovacího režimu za účelem preventivním, ale i sekundárním. Pokud budeme jíst moc, budeme obézní. Když budeme jíst málo, tak zase trpíme podvýživou. Pokud se chceme přiblížit ideálu něčí postavy, samo to nepůjde. Redukce váhy je však jen zlomek z toho všeho, proč se dieta drží.

Diety se totiž týkají i nemocných lidí, kde kuchaři v nemocnicích musí vařit podle kritérií jednotlivých diet, což zrovna není snadný úkol. Krátkodobé diety jsou zaměřené nejvíce na hubnutí, ale najdou se tu i jiné, např. na zlepšení koncentrace a paměti. Před držením diety zkuste ozdravný proces detoxu, tělo se očistí a lépe na hubnutí připraví.

Paleo dieta

Jak již název napovídá, jedná se o dietu z dob paleolitu. Vychází z filozofického konceptu dřívějších sběračů a lovců. Specializuje se na konzumaci libového masa, ovoce, zeleniny, mořských plodů a ořechů. Hubnutí je tu spíše vedlejší, jde o zlepšení koncentrace a paměti.

Dieta Štefana Margity

Další dieta z řad – pokusem a omylem. Zařadit do jídelníčku tuky je k nevíře, ale na někoho to skutečně funguje, spíše na muže. Konzumují se rohlíky, káva a grilované maso, což vám v závěru ani jako dieta připadat nebude. Dlouhodobě se jistě nedoporučuje, je těžká.

Jaterní dieta

Jedná se o léčebnou dietu podávanou v nemocničním prostředí i následně doma. Pacienti s chronickými chorobami jater vědí, o čem je řeč. Jedná se o druh bílkovinné diety s omezením tuků.

Mačingová dieta

Antónie Mačingová je zakladatelkou diety, která našla řadu příznivců převážně z řad ženského pokolení. Jedná se o konzumaci jídla, které je rozděleno na 28 dní dopředu. Slibuje hubnutí bez většího pohybu, protože se do jídelníčku zařazuje jídlo, které samo o sobě požírá tuky.

Atkinsonova dieta

Tento druh diety je založen na snížení cukrů. Vychází z toho, že tělo sáhne po rezervě z tukových zásob, čímž dojde k redukci váhy. Energii tak dostane odjinud, než právě ze sacharidů.

Dieta podle Havlíčka

60 denní jídelníček je už dietou dlouhodobějšího rázu, která se stane už vlastně jakýmsi novým vzorcem chování. Jídelníček je potřeba ovšem sestavit individuálně podle laboratoře a dalších parametrů, kde se např. ukládají tuky. Strava by měla být vyvážená a pestrá s dodržováním pitného režimu, libového masa, ovoce, zeleniny, atd.

Cambridge dieta

Je speciální dieta založená na principu přísunu bílkovin. Je to jakási inovace ketogenní diety, která je vyvážená a nízkokalorická. Je uznávaným nástrojem a plnohodnotnou náhradou stravy podle programu Cambridge Weight Plan.

Jaké jsou vaše zkušenosti s televizními či časopisovými dietami? Mají nějaký dlouhodobější vliv? Nehrozí zde Jo-Jo efekt? Sledujete své BMI či ABSI pro skvělou kondici?

Nebo dáváte raději přednost výživovým poradcům typu Natur House, kde vám sestaví jídelníček na míru, který máte dodržovat? Jaké jsou vaše zkušenosti s hubnutím? Napište nám do komentářů.

Přečtěte si další články o hubnutí:

aa