Co jsou Squaty

Dřepy zná každý, kdo navštěvoval hodiny tělocviku, chodil na sportovní kroužek či si prošel základní vojenskou službou. V dnešní době se však do obliby dostává nová verze „dřepů“, která nese název squat. Na první pohled se nepozná rozdíl mezi těmito dvěma cviky, jenže opak je pravdou. Squat je totiž vylepšený dřep ve všech směrech.

Squaty – cesta jak hubnout

Důvodů proč cvičit squaty na místo dřepů je hned několik. Za prvé při správném provádění cviků procvičujete a posilujete celé tělo. Zabírají nohy, hýždě, záda, břicho (plus další tipy na zhubnutí bříška) i ruce.

Díky pohybu celého těla a velké zátěži spálíte mnohem více kalorií, než klasickou cestou v podobě dřepů. Poslední skvělou vlastností squatů, je posílení stabilizátorů v těle. Budete mít lepší rovnováhu, nebudou vás bolet tolik záda a zpevníte si břicho.

Hlavní působištěm tohoto cviku jsou stehna a hýždě. Pokud potřebujete posílit tuto část těla, squat bude to pravé ořechové. Důležité je však správné provádění cviku, jinak se kýžený účinek nedostaví a ještě si ublížíte.

Zpevníte celé tělo

 

Správné držení těla je velmi důležité a právě v těchto detailech je podstatný rozdíl mezi klasickým dřepem a squatem. Celé tělo by během cviku mělo být zpevněné. Kolena a lýtka by měla být v pravém úhlu.

Ze začátku to může být velmi těžké, obzvláště pokud máte slabé stehenní svaly, ale vyhnete se tak zbytečnému tlaku na kolenní vazy, které si špatným provádění cviku můžete poškodit. Cviky posílíte výrazně celé svalstvo, plus nová muskulatura vám pomůže rychleji spalovat přebytečné tuky.

Co těmito cviky posílíte?

Během prvních dnů vás stehna mohou pekelně bolet, než si vaše tělo zvykne, bude to výzva, ale poté co se dostanete do tempa a stehna posílí, poznáte skutečný přínos squatů.
Během posunu pánve a horní části těla dolů, by zadeček nikdy neměl překročit devadesát stupňů.

Lýtka a stehna svírají pravý úhel a zadeček je v poloze, jako byste seděli na židli. V případě, že vám to činí problémy, vyzkoušejte si cvik za pomoci židle či lavice. Pokud byste totiž tělo posouvali níže, svaly by nezabírali tolik, jako při správném provádění cviku a vše by tak vyšlo nazmar.

Přečtěte si další články o hubnutí:

aa