Jít do posilovny, nebo cvičit doma?

Rozdíly mezi posilovnou a cvičením doma, jaké jsou jejich výhody a nevýhody. A má cvičení doma vůbec smysl? To se dozvíte v následujícím článku!

„Jít do posilovny, nebo nejít a cvičit doma?“

To je otázka, kterou si občas klade snad každý, kdo cvičí.

Určitě je jasné, že rozdíl mezi cvičení v posilovně, která je plně vybavená nejrůznějšími stroji na posilování, činkami a trenažéry nebo bežeckými pásy, a domácím prostředím, kde většina z nás takové věci nemá je poměrně zásadní.Neznamená to ale, že je cvičení doma úplně k ničemu. Na internetu můžete najít mnoho lidí, kteří se zapřísahají. že k jejich úžasné postavě jim stačilo cvičit doma. A možné to skutečně je!

Vybavení

Pomocí nejrůznějších cviků na nejrůznějších přístrojích ve fitku pracujeme na různých částech těla. Některé cviky můžeme provádět i doma, jiné bez činek ztrácí smysl. Existuje však několik pomůcek, které si můžeme pořídit i domů nebo je chytře nahradit něčím, co má každý doma. Pokud doma nemáte žádné vybavení, můžete si pomoct i jinak.

Nemáte ani lehčí jednoruční činky? Naplňte dvě petlahve vodou a uvidíte, že vám po chvíli stežknou v rukách.

Využijte při cvičení co nejvíce svou vlastní váhu. Takové cviky jsou velmi účinné.
Kliky, angličáky, plank…. to jsou cviky, které všichni tak milujeme ale zároveň je nenávidíme. Ukazují nám, jak může být minuta dlouhá a náročná, ale zabírají.
Je na nich skvělé i to, že při nich můžete posilovat několik částí těla zároveň, zvyšují vaší fyzickou kondici a překonávání a postupné zlepšování výdrže a kvality jejich provádění nám může pomoct i po psychické stránce.

Není nad to se cítit silnější a odolnější než dřív.

Plank, kliky a angličáky…

Každý z těchto cviků má několik variant. Pro začátečníky i pokročilé. Každý se tedy může postupně zlepšovat, aniž by došlo k nějakému zranění. Je lepší začít s lehčí variantou a na tu těžší se postupně dopracovat. Není dobré tyto cviky provádět nesprávným způsobem, když na ně nemáme dostatek síly a snažíme si nějak pomoct, můžeme si ublížit.

  • Plank neboli prkno je pozice ve vzporu jako u kliku, ovšem ruce nekrčíme a jen držíme v této pozici. Je důležité držet zpevněné celé tělo a neprohýbat se v zádech, ani je nezvedat nahoru. Hlava je prodloužením těla a pohled směřuje do země. Je důležité zpevnit celé tělo. Zapojit břišní svaly a dýchat. Existuje varianta nízkého planku, kdy se opíráme o celé předloktí, která je o něco snazší. Držet můžete 30 vteřin ale i 5 minut a varianty různě kombinovat. Postupně uvidíte, že vydržíte déle. Tato metoda je velmi efektivní a výsledky se dostavují rychle.
  • Kliky jsou snad nejznámějším cvikem vůbec. Šířka rozpětí rukou při kliku značně ovlivňuje, kterými svaly při něm pracujeme. Samozřejmě existuje mnoho variant jako tricepsové kliky, a jednodušší kliky na kolenou. Opět je důležité klik provádět správně a neškodit svým loktům.
  • Angličáky jsou komplexní cviky. Začínáme klasickým klikem, vyskočíme nahoru, kdy nohy přiskočí k rukám a vyskočíme nahoru. Potom přes dřep zase skočíme do kliku. Tento cvik zabírá snad na celé tělo a ještě nám zrychluje srdeční tep, kdy opravdu spalujeme šílené kalorie a zvyšujeme svou fyzickou kondici. Jednodušší verze je bez kliku popřípadě bez výskoku jen s postavením.

Pomůcky, které prostě musím mít doma

Po nějakém čase většina lidí zatouží po nějaké výbavě na domácí cvičení.

Základem je určitě karimatka. Je mnoho velikostí, barev i materiálu. Můžete na ní cvičit například jógu ale i jiné cvičení „na zemi“.

Je to vhodná koupě, protože karimatka tlumí nárazy, je měkčí než podlaha nebo ručník, může být i protiskluzová, a sedy lehy na podlaze mohou být pro některé bolestivé.

Dále jsou vhodné posilovací gumy, protože je můžete využít velmi různorodě a na snad všechny části těla. Existuje škála posilovacích gum, podle hmotnosti, kterou unesou, respektive podle jejich tuhosti a síly. Někdy nám při cviku pomáhají, jindy ho dělají těžším.

Pro některé to může být překvapením, ale švihadlo je další z pomůcek, které skoro nic nestojí, ale jejich pořízení stojí za to. Může nám posloužit pro zahřátí se na začátku tréninku. Ale i jako samotné kardio, kdy švihadlo je i několikrát účinnější než běh.

Bonus: Pokud už vám tyto cviky nestačí, můžete si pořídit hrazdu. Dají se upevnit do rámu na dveřích nebo kamkoliv, kde nás udrží. Postupně se můžeme učit shyby, které jsou efektivní při posilování rukou a zad. Hrazda se dá také využít při několika cvicích na břicho.

Tak co, už víte, zda půjdete do posilovny, nebo do obchodu pro vybavení domácí posilovny?

Přečtěte si další články o hubnutí:

aa