Jak zhubnout a nezničit si klouby?

Vaše váha se dostala do bodu, kdy začíná být velmi těžké změnit stravovací návyky. Vaše tělo již nedovoluje vykonávat běžné sportovní aktivity, díky kterým lze zhubnout velice rychle, jako je běhání. Vaše váha ničí nejen vaši peněženku, ale především vaše zdraví-vaše klouby. Jak ale efektivně zhubnout, abyste si svoje klouby nepoškodili ještě víc? A existuje vůbec takový způsob? Pokračujte ve čtení, protože to se dozvíte v následujícím článku.

Váha?

Na začátek si stanovte základní pravidlo: Nebudu se vážit. Ano, slyšíte správně. Zvažte se na začátku a pak váhu schovejte někam hluboko do sklepa.

Co totiž při hubnutí rozhoduje především není vaše váha, ale centimetry. Proto se raději přeměřujte pravidelně krejčovským metrem-tak totiž nejpřesněji uvidíte pokroky. Bude totiž docházet k přeměně tuků na svaly-a to na váze nemusí nic znamenat.

Jídlo

Žádné hubnutí nelze bez změny stravovacích návyků. Čím vyšší váha, tím lépe se musíte stravovat a dodržovat předepsané porce, ale především se řídit vlastním tělem.

Základem jsou bílkoviny, zelenina a ovoce (v menším množství, protože obsahuje cukry). Snažte se co nejvíce omezit sacharidy a úplně vynechat sladké (nápoje, cukrovinky).

Nebojte si však jednou do týdne dopřát jedno nezdravé jídlo. Dodá vám to motivaci se více snažit a vy navíc pod tlakem nepolevíte. V dnešní době je navíc známí fakt, že cvičení při hubnutí nehraje zase tak zásadní roli, to jídlo má asi 60-80% podíl na poklesu váhy.

Začněte zlehka

Nemusíte se hned na dvě hodiny vrhnout na pás a totálně se tak odrovnat. To vás demotivuje a vy tak můžete svůj boj pro přebytečným kilům vzdát. Proto musíte začít něčím jednodušším, třeba procházkami.

Pár km týdně,třeba i s pomocí trekingových holí. Důležitá je však pravidelnost, správné dýchání a dostatek vody, aby nedošlo k dehydrataci. Váš metabolismus se tak nastartuje a vy budete moci vykonávat další sportovní aktivity.

Přidejte další aktivity

Aqua zumba, plavání nebo jumping-to jsou aktivity nenáročné na klouby. Nebojte se přijít na tyto lekce, nebojte se ani pásu v posilovně-všichni někde začínali a každý vaši snahu ocení a bude vás podporovat.

Obzvlášť aktivity ve vodě uleví vašim svalů a zároveň jim dopřejí tolik potřebný pohyb. Voda vás navíc bude nadnášet-nebude vás to tolik bolet.

Nevzdávejte to

I když to ze začátku bude opravdu těžké, nevzdávejte to. Každý krok kupředu je úspěch. Ať už je to o něco zdravější snídaně nebo malá procházka se psem-tím vším jste blíž ke svojí vysněné váze.

Úspěšnou cestou  za vysněným tělem!

RG

Přečtěte si další články o hubnutí:

aa