Jak vytvořit dokonalý dietní vaječný jídelníček

Není-li vám lhostejné vaše zdraví, je výběr vhodných potravin těžký a složitý. Co se týká hubnutí, velmi účinná je podle dosavadních výzkumů vaječná strava. Těm, kteří si ji zvolili, se jejich rozhodnutí vyplatilo. Nyní se i vy dozvíte více o jídelníčku, který skutečně funguje.

Předtím, než se pustíte do sestavování vlastního jídelníčku, je třeba mít na paměti několik zásad. Bez jejich dodržování bude vaše snaha zhubnout zbytečná.

Vyřaďte nezdravé potraviny ze svého jídelníčku

V první řadě přistupte k vyřazení potravin, které nejsou pro vaše tělo ničím užitečné. I když každý ví, že hlavním nepřítelem hubnutí jsou výrobky obsahující větší množství cukru, nelze si je nepřipomenout.

Zákusky, dortíky, cukrovinky jsou prostě tabu, ať na ně máte sebevětší chuť.

Vyhněte se i slazeným nápojům a alkoholu. Ano, i ten obsahuje velké množství cukru. Dále vyřaďte bílé pečivo, pozor na takzvaně zdravé vícezrnné výrobky, které mají se zdravým stravováním jen málo společného.

Návyková jídla také pryč!

Pizza, hranolky, hamburgery a další tzv. rychlá jídla jsou skutečně návyková. Avšak obsahují extrémní množství kalorií, stejně jako drtivá většina polotovarů a masných výrobků. Chcete-li se všem těmto pokušením vyhnout, můžete se vždy pokusit experimentovat a vytvořit zdravější verzi oblíbených, ale nezdravých potravin doma.

Při vytváření jídelníčku můžete pracovat s mnoha ingrediencemi. Přidejte libové maso, velké množství nejlépe čerstvé zeleniny s nízkým obsahem sacharidů. Vhodné jsou sójové výrobky jako například tofu nebo tempeh. K pití si dejte pouze čistou neperlivou vodu, bylinné nebo neslazené ovocné čaje.

Někteří lidé mají z vaječné stravy obavy, myslí si, že mohou jíst pouze vařená vejce. No ano, mohou, pokud zvolí extrémní verzi vaječné diety. Tuto formu stravování ale odborníci nedoporučují, taková dieta může ohrozit vaše zdraví. Další variantou je tzv. grapefruitová vaječná strava, která zahrnuje půlku grapefruitu ke každému jídlu. My si ale ukážeme zajímavější a pestřejší verzi vaječného jídelníčku, který se velmi blíží dietám s nízkým obsahem sacharidů a vysokým obsahem bílkovin

Jídelníček na celý den:

SNÍDANĚ

  • dvě vařená vejce
  • dušená brokolice
  • pečená kuřecí prsa

OBĚD

  • jedno nebo dvě vařená vejce
  • grilované krůtí maso
  • zelený salát
  • jedna polovina grapefruitu

VEČEŘE

  • jedno vařené vejce
  • dušená cuketa s tuňákem

Tohle je jen jedna z variant, jistě se vám podaří vytvořit nespočet dalších. Maso nahraďte cizrnou, čočkou nebo fazolemi. Použijte sójové kostky nebo tofu. Pohrajte si s kombinacemi podle své chuti, vždy je však základní ingrediencí vejce.  A hlavně dělejte vše s ohledem na své zdraví.

Přečtěte si další články o hubnutí:

aa